برخی از ویژگی‌هایی که در iOS 7 قرار گرفته است باعث می‌شود تا طول عمر باتری آی‌فون، آی‌پد و یا آی‎پادتان کاهش داشته و زودتر خالی شود؛  ویژگی‌هایی مانند به‌روزرسانی خودکار برنامه‌ها، رفرش کردن مداوم برنامه‌های پس زمینه و … علاوه بر مزایای بسیاری که دارند، سبب خواهند شد تا آی‌او‌اس 7 را یک سیستم عامل نفرین شده پنداشته و به سوی نسخه‌های قدیمی‌ترش کوچ کنید!

اگر باتری آی‌فون‌تان به سرعت تخلیه می‌شود یا نیاز دارید که طول عمر باتری آی‌دیواس خود را مجددا افزایش دهید، نیاز به تغییر برخی از گزینه‌ها در منوی “Settings” دارید. با آی‌تی‌رسان همراه باشید…

چگونه طول عمر باتری آی‌فون خود را افزایش دهیم؟!

1- غیر فعال کردن رفرش کردن مداوم برنامه‌های فعال پس‌زمینه: این ویژگی اجازه می‌دهد تا برنامه‌ها در پس‌‎زمینه فعال باقی بمانند و مشکل از آن‌جایی شروع می‌شود که می‌فهمید، تمام برنامه‌ها به صورت پیش‌فرض از این ویژگی استفاده کرده و باعث هدر دادن ماندگاری باتری در آی‌دیوایس شما می‌شوند.

برای برطرف کردن این مشکل، به  Settings > General > Background App Refresh مراجعه کرده و در صورت نیاز این ویژگی‌ را غیر فعال نمایید. حتی اگر مایل هستید که چنین ویژگی برروی آی‌فون‌تان فعال باقی بماند، برنامه‌های غیر ضروری را از این لیست، کنار بگذارید.


2- به‌روزرسانی‌های خودکار: قابلیت به‌روزرسانی خودکار در آی‌او‌اس 7 سبب می‌شود تا اپلیکیشن‌های خود را به روز نگه دارید اما از این جایی که این قابلیت تاثیر منفی در ماندگاری باتری آی‌دیوایس شما دارد، بهتر است آن را غیر فعال کنید.

برای انجام این کار، به  Settings > iTunes and Apple Store رجوع کرده و سپس گزینه به‌روزرسانی خودکار را غیر فعال نمایید.


3- استفاده از برنامه‌های مبتنی بر مکان را، کاهش دهید:

یکی از پرمصرف‌ترین ویژگی‌های سیستم عامل iOS 7 که عمر باتری آی‌فون‌تان را هدر می‌دهد، استفاده از قابلیت‌های خدمات مبتنی بر مکان است. اما قابلیت‌هایی در تنظیمات این برنامه‌ها نهفته شده که معایب آن‌هارا بر مزایای‌شان، پیش انداخته و افزایش می‌دهد.

برای غیر فعال کردن برخی از آن‌ها، به Settings > Privacy > Location Services رفته و “خدمات سیستمی” را انتخاب نمایید. سپس قابلیت‌هایی همانند iAds که لزومی به استفاده از آن‌ها نیست را نیز، غیر فعال کنید. برخی از این گزینه‌ها به منظور بهبود تجربه شما از سیستم عامل جدید آی‌فون طراحی شده است اما باعث می‌شود تا حریم خصوصی شما حفظ نشده و ماندگاری باتری آی‌دیوایس‌تان با کاهش جدی روبه‌رو شود. همچنین می‌توانید ویژگی Frequent Locations  را غیر فعال نمایید.

4- غیر فعال کردن نتایج جستجو:

یکی از بزرگ‌ترین قابلیت‌های آی‌او‌اس را می‌توان ویژگی Search آن دانست. این ویژگی اگرچه بسیار مفید و کارا است اما یک عیب بسیار بزرگ دارد و آن‌هم مصرف باتری بسیار آن، است. کسانی که به شدت به این ویژگی اتکا دارند و در زندگی روزمره خود به آن وابسته هستند، بهتر است از انجام این عمل خودداری نمایند.

برای غیر فعال کردن نتایج تاریخچه جستجو به  Settings > General > Spotlight Search مراجعه کرده و برخی موارد غیر ضروری را از لیست، خارج کنید.