زدبازی نام یکی از گروههای رپ فارسی و موسیقی راک است که در لندن و پاریس فعالیت عمده میکنند. پیشینه این گروه بسیار درخشان است و یکی از اولین گروههای رپ فارسی بودند که به طور جدی به این فعالیت ها می پرداختند. این گروه ابتدا توسط سامان کرامتی (سامان ویلسون) (Wilson) تاسیس شد اما بعد ها بنا به دلایلی کناره گیری کرد. خوانندگان فعلی و اصلی گروه:

  • مهراد مستوفی (مهراد هیدن) (Hidden) متولد سال ۱۳۶۳
  • سهراب مراد خواه (سهراب ام جی) (MJ) متولد سال ١٣٦٤
  • سیاوش جلالی (سیاوش سیجل) (Sijal) متولد سال ١٣٦٤
  • علیرضا جزایری (علیرضا جی جی) (JJ) متولد سال ١٣٦۴

سیجل و جی جی قبلا دو عضو افتخاری بودند و تقریبا از سال ۲۰۰۵ به جمع ثابت این گروه پیوسته‌اند و همچنین نسیم به عنوان هم خوان با این گروه همکاری می‌کند.


سیاوش سیجل

سیاوش جلالی (سیجل) متولد ۱۵ مهر ۱۳۶۴ صادره از تهران. سی= سیاوش// جل = جلالی سیاوش اولین اهنگش را با ام جی خوند به نام کنار هم بودیم که در فیلم تیغ زن هم پخش شد. سیاوش ابتدا بسیار از سبک رپ متنفر بود تا اینکه با جی جی که زیاد از او خوشش نمیامد به واسطه تنهایی تن به دوستی میدهد و علیرضا باعث علاقه مندی دوست اجباری خود بع رپ میشود. سیجل نه تنها در عرصه موسیقی بلکه در تحصیل هم بسیار موفق بوده و دارای فوق لیسانس شیمی از فرانسه میباشد.


علیرضا جی جی

علیرضا جزایری ملقب به جی جی در سال ۱۳۶۴ در تهران زاده‌شد. او در سال ۱۳۸۲ برای ادامه تحصیلات به پاریس مهاجرت کرد. تحصیلات او در زمینه سینما است اما همزمان به کار خوانندگی و آهنگسازی می‌پردازد. او در ابتدا همراه با سیاوش سیجل و نسیم به سبک رپ خوانندگی می‌کرد و در بعضی از آهنگها با گروه زدبازی همکاری داشت اما از ۲۰۰۵ به عنوان یکی از اعضای اصلی این گروه به شمار می‌رود. یکی از آهنگهای ماندگار گروه زدبازی تابستون کوتاهه است که آهنگسازی آن را جی جی بر عهده داشت.


نسیم

نسیم در سال ۸۵ به زدبازی پیوست و آهنگ تابستون کوتاهه اولین کار نسیم و گروه زدبازی بود .


آلبوم‌ها و آهنگ‌ها

در سال ۲۰۱۱ خبر انتشار اولین آلبوم این گروه به نام زاخارنامه داده شد و این آلبوم خرداد سال ۱۳۹۱ منتشر شد. اولین سینگل این آلبوم به نام "تهران مال منه" ۱۸ فروردین ۱۳۹۱ پخش شد.
آلبوم جدید زدبازی با نام زاخار نامه که اولین آلبوم این گروه می‌باشد با حضور تمام اعضاء (به جز سامان ویلسون) در ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ پخش شد. زد بازی با غوغاهای بسیار توانست اولین آلبوم خود را به نام زاخارنامه منتشر کند. آلبوم زاخارنامه اولین آلبوم استودیویی گروه زدبازی، می‌باشد. این آلبوم در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ منتشر شد. مهراد هیدن، سهراب ام جی، سیاوش سیجل، علیرضا جی جی، و نسیم در این آلبوم حضور دارند. همچنین هیچکس، بهزاد لیتو، و آرش دارا در این آلبوم به عنوان خواننده مهمان حضور دارند همچنین مهراد هیدن در حال ضبط البوم خود به نام سرمایه می‌باشد. آهنگ جدید زدبازی اوبی نام دارد که زدبازی در آن به خواننده‌های جدید اشاره می‌کند. در فبریه ۲۰۱۴ قرار است آلبومی با نام پیر شدیم ولی بزرگ نه از جی جی، سیجل، نسیم پخش شود که در آن بهزاد لیتو و کورنلا خواننده مهمان هستند.


اعلام خداحافظی

این گروه تا به حال بیش از ۳۰ آهنگ به صورت تکی ساخته‌اند و به یکی از بهترین و معروف ترین گروه شناخته شده در ایران تبدیل شدند آن‌ها برای مدت حدود ۵ ماه کناره گیری کردند واقدام به اعلام خبر منحل شدن گروه زد بازی نمودند ولی بعد از این مدت آهنگ ``مثل من`` خود را پخش کردند.

اعلام خداحافظی سامان ویلسون

هنوز کسی دقیقا نمی داند که چرا سامان ویلسون از گروه جدا شد . اما شایعاتی وجود دارد که یکی از این شایعات این است که پس از منتشر شدن فایل صوتی مکالمه ی سامان ویلسون و رضا پیشرو و تعدادی دیگر که در این فایل توهین های زیادی به سامان می شود و بعد از این ماجرا پدر سامان به او می گوید که اگر بخواهی ادامه دهی از ارث محروم میشوی و سامان هم دیگر از گروه خارج می شود . اما این ها شایعه هستند و هیچ کس نمی تواند این حرف ها را تایید کند .


تک آهنگ‌های فردی اعضا

از اعضای گروه زدبازی تا به حال تک آهنگ‌های متعددی منتشر شده است که بعضی از آن‌ها مانند تنگ بازی از جی جی، آهنگ فوق االعاده که سیجل از گروه زدبازی در آن حضور داشت از آلبومِ ما و اون یکیو میخواد اثر سهراب ام جِی، لی لی حوضک از مهراد هیدن (به همراهی ام جِی) پخش شده است.

مصاحبه تصویری

اعضای گروه در اخرین قسمت مستند از زیرزمین تا بام تهران ساخته اردشیر احمدی حضور یافتند . این اولین مصاحبه تصویری گروه بود که تمام اعضای گروه به جز سامان ویلسون که به گفته اردشیر احمدی به خواست خودش در این مستند حاضر نشد در آن شرکت کردند . این مستند در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۴ پخش شد که هم برای دانلود به روی اینترنت قرار گرفت و هم تعداد محدودی از آن به صورت دی وی دی برای فروش آماده شد . درآمد حاصل از فروش این دی وی دی ها به موسسه محک پرداخت می شود . در این مستند افراد دیگری چون رضا پیشرو(رپر) ، سیامک عباسی ، خشایار اس ار(رپر) ، یاس(رپر) ، حسین تهی(رپر) ، عرفان(رپر-عضو گروه پایدار) ، لیلی رشیدی(بازیگر) و حامد حدادی(بسکتبالیست) حضور داشتند.